Jak vyzrát na nespavost

Když se ukládáme ke spánku, spouští se v našem organismu důležité procesy, které potřebujeme k dalšímu plnohodnotně prožitému dnu. Jakmile je spánkový proces nějakým způsobem narušen – neschopností usnout nebo dospat, častým nočním probouzením – negativně se to promítne do našich následujících aktivit.

dívka na posteli

Jedním ze základních kamenů dobrého odpočinku je vhodná matrace. Abychom vybrali správný kousek, nesmíme se bát věnovat nákupu dostatek času i financí. Zdravý spánek má velký vliv na naše zdraví, vyplatí se do něj investovat.

Nespavcům může prospět nastolení pravidelného režimu. Nezáleží na tom, zda se řadíte k sovám či skřivanům, důležité je dodržovat každý den přibližně stejný čas uléhání i vstávání. Tělo si po čase zvykne a problémy s večerním zíráním do stropu ubudou.

Televize a počítač jsou jedněmi z největších nepřátel klidného spánku. Náš mozek vnímá zář z obrazovek a nemá tendenci se ukládat ke spánku, jak by tomu s úbytkem světla mělo být. Navíc třeba napínavá detektivka nám vyžene do krve adrenalin, který už nám jen tak usnout nedovolí. Proto byste měli alespoň chvíli před spaním vypnout elektroniku a věnovat se spíš sami sobě.
světlo na balkoně

Stejně jako večerní rituály pomáhají malým dětem, je vhodné je zařadit i do programu dospělého. Ať už zvolíte relaxační koupel, meditaci nebo chvilku s knihou, dopomůže vám rituál ke zklidnění a pozvolna vás nechá vklouznout do říše spánku.

Insomnie trápila lidstvo od nepaměti, babské rady nás tedy nabádají pít před spaním bylinné čaje – nejčastěji se doporučuje meduňka nebo mateřídouška. Popíjení čaje navíc může krásně posloužit jako jeden z uspávacích rituálů.

Pokud problémy se spánkem přetrvávají dlouhodobě a výrazně ovlivňují kvalitu života, je rozhodně na místě navštívit lékaře. Nicméně neměli byste se spoléhat pouze na léky za spaní, je zásadní zaměřit se na svůj životní styl a jeho změnou tělu k dobrému spánku dopomoci.

Jak vyzrát na nespavost
5 (100%)2